tisdag 17 juni 2014

Betsa ekparkett

Blev nyfiken och tog bort en planka och såg att det ligger ekparkett. Ska vi betsa eller måla golvet? Bets tycker jag låter som en bra lösning, jag tror på mörka golv, . Någon som betsat ekparkett tidigare och kan dela med sej av resultatet?


Mitt första inlägg blir en fråga. Jag ska flytta in till min första lägenhet 27mars i hjorthagen och i dagsläget är det stavparkett, gammalt .

När du vill betsa ett golv som är målat eller behandlat med lut, olja eller lack så måste du först slipa det. När golvet är rent och torrt är det dags att betsa. Golv Vad är det egentligen för skillnad på laminat och parkett ? En mellannyans som klassisk ekparkett är det mest förlåtande, lite lagom ljus för att ge rymlig känsla och lagom mörk för smuts och repor. Jag vet att det finns många som har ekparkett som blivit gul, och som funderar på att slipa om den. Mina föräldrar har precis gjord detta, så jag . Jag vill ha en ekparkett men kan inte bestämma mig om det ska.


Det går ju att betsa och sen lacka men alternativet är en vitpigmenterad lack . När du slipat ditt trägolv, eller om det är ett helt nytt golv, är det bra att behandla för en snygg finish.

Genom att betsa ett golv innan du lackar det kan du pigmentera golvet för att få en annan nyans eller färg än vad det har från början. När vi tog bort en gammal inbyggd garderob i ett av sovrummen upptäckte vi att det inte fanns någon parkett under garderoben. Det finns visserligen ett brädgolv.


Brunlaserad ekparkett i plankmönster som genomgått en tuff behandling för att få rätt vintagelook. Här finns sågmärken, ojämnheter och små . För offentlig miljö, lackningar. Välj mellan halvmatt eller matt. Att lasera och betsa håller heller inte så länge, och när man skall. Alltså: Har man ett stort tongivande golv som ekparkett i vardagsrummet, . Det kan bestå av en mängd olika träslag.


Varför lägga Era pengar på ett nytt golv när vi kan slipa det istället? Vi kan golvslipning och arbetar med kunder i hela södra Sverige. This Pin was discovered by Emma Johansson. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.


Hos Lindströms hittar du parkettgolv från flertalet kända leverantörer så som Kährs, Pergo, Nordic floor mfl. Alltid fri frakt på samtliga parkettgolv! PJ Parkett hjälpte oss med att slipa parketten och ett antal trösklar.


Golvbehandlingar och ytskicksbehandlingar.

Vi kan utföra alla slags behandlingar på träytor. Kontakta oss för rådgivning. Ska slipa golvet i hus från -57. Golvet är i bra skick, men det är gulnat (gedigen ek parkett ). Att betsa är ett lätt sätt att färga träytor. Dessa är en blandning av bets och lack i samma burk.


Med tiden kan det uppstå märken och skador i ditt parkettgolv, men var inte orolig , du kan lätt reparera detta själv! TIll exempel, med ett enkelt handtag . Slipa och vaxa golven i samma nyans - trots olika sorters golv! Här är både plankgolv och parkett behandlat.


Köksexempel från Tellusgatan i Bergsjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg