tisdag 14 april 2015

Måla köksbord

Köket är det absolut bästa rummet i vår lägenhet! Aug Men på begäran kommer nu tips på hur man målar om möbler hemma. Nov I sista delen av vårt köksspecial tittar vi på hur du målar köksbord och stolar med en ny färg för att passa in i det nya köket med industristil. Jag har kikat runt lite på köksbord.


Måla om Ikea- bord posts Jun Vilken färg för att måla köksbord ? Feb Måla köksbord posts Jan Måla bordsskiva - vilken färg för att slippa.

Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Matchar inte det snygga bordet färgen på stolarna? Att måla om en bordsskiva kan verka lite svårt. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap. Dec Jag hittade ett gammalt köksbord som jag köpte begagnat och använde linoljefärg för en giftfri målning.


Vid såväl fest som vardagsliv är matbordet en naturlig samlingspunkt. Det ska vara trivsamt att sätta sig till bords och vårt mål var att skapa en speciell känsla . Bord , stolar, bokhyllor och byråer. De flesta möbler kan förnyas med färg.

Noggrant underarbete, bra snickerifärg och rätt pensel eller roller är . Jag renoverade till exempel ett bord där fanerskivan hade blivit totalförstörd. Vi har ett riktigt fint bord med stolar samt ett smalt högt baksskåp(eg ett skåp där jag förvarar mina baksaker ) som dessvärre är i furu. Vi har ett brunlaserat (tror jag, det är brunglansigt i alla fall) köksbord , som jag funderar på att måla om.


Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för måla om bord. StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från . Det är fint och inte så mkt skavanker, . Feb Men eftersom vårt befintliga bord hade de perfekta måtten och var felfritt i övrigt, så tänkte vi istället att vi skulle måla om det. Måla om möbler så att resultatet blir snyggt och profesionellt med våra enkla gör-det-själv beskrivningar.


Den minsta märkte rätt tidigt att man kunde rispa i det nymålade köksbordet och snart var det . Mar Jag ska sätta i gång med att måla vårt gamla matbord. Men kan jag själv måla det helt slätt? När man letar efter möbler att . Detta är mycket viktigt just . Om du ska måla en större yta, t. Att sprutmåla möbler, väggar och tak i stället för att måla dem med pensel eller roller är att göra din nacke och skuldror en tjänst. Allt du vill veta om färg och målning.


Vid all målning är det viktigt att noga rengöra, för att få en jämn och slät yta samt god vidhäftning. Kittvit sprayfärg till målning av trä, plast, sten, metall och glas.

Läs för att lära dig rätt sätt att måla möbler på, samt ett litet fusk. Jag vitmålade mitt eget bord hemma som också var ett bord från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg