fredag 24 november 2017

Varför blixtrar metall i micron

Om man vill värma kall mjölk i micron samtidigt som en skorpa för att spara tid varför blir mjölken varm medans skorpan. Jag trodde att det bara var metall som slog gnistor på grund av olika potentialer i ytorna. En mikrovågsugn eller mikro är en köksmaskin som värmer mat genom ett högfrekvent elektromagnetiskt fält.


Men nu sedan en vecka tillbaka så har låter den och blixtrar vad jag än micrar. Varför inte tina frysta hallon i micron ?

Det slår blå gnistror från micron ! Sedan tidig ålder har man fått lära sig att man inte skall ha metallföremål i mikrovågsugnen och här har vi ett klipp där folket från SciShow . Det finns dokumenterat att även annat än metall kan orsaka gnistor och urladdningar. Micron är inte lika intressant, och oavsett vad så behöver denna tråd bilder. Guide: återuppliva ditt trasiga grafikkort genom. Vad händer i min mikrovågsugn?


Stopp aldrig in något med metall i sig!

När mikrougnen hettas upp kommer molekylerna i metallen att börja vibrera men inte ha någonstans att . Farsan och morsan har ibland nämnt att micron ibland har blixtrat till och låtit lite lustigt. Trodde bara det blixtrade i micron om det var metall i den, men jag har aldrig. Däremot händer inget om jag kör vanliga vildhallon i micron.


Att köra metall i mikrovågsugnen är inte alls så farligt som folk försöker slå i dig, men. Det blixtrade till i mikron! Jag får gnistor i micron när grillen är för flottig eller då jag har grillat just . En underlig sak hände mig precis, Jag skulle värma en bit potatisgratäng i mikrovågsugnen (på en porslin tallrik, ingen metall ) och det började blixtra och ryka . Då kan du tyvärr bli rätt besviken efter att du läst denna artikel. Metall i mikrovågsugnar är fascinerande - det glöder i intressanta mönster. Ofta när man tinar djupfrysta hallon i mikro så blixtrar de.


Men man ska ju inte stoppa in metall i mikron, eller? Guld funkar visst inte så bra, då gnistrar och blixtrar det. Blixtrar i micron fick jag uppleva när jag skulle smälta lite Nutella direkt i. Otroligt, fast atlla har varnat mig från att köra metallföremål i micron lyckades.


Anyways, blixtrar det i micron brukar det betyda: STÄNG AV DEN.

All metall ska hållas borta från microns innanmäte (stark explosionsrisk). I denna undersökning placeras metall i mikrovågsugnen. Jag är väl införstådd med varför man inte kan placera metall i microvågsugnen, men hur i hela fridens namn kommer det sig att microns insida . Detta kan skada eller förkorta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg