tisdag 28 november 2017

Biltema motorolja

HELSYNTETISK MOTOROLJA 5W–3. Helsyntetisk motorolja av lågfriktionstyp som minskar bränsleförbrukningen. Rekommenderas till 4-taktsmotorer, bensin eller diesel, som används i extrem kyla . Passar lätta fordon med eller utan turbo.


Ger bra startbarhet vid låga temperaturer.

Jag upptäckte att det var biltema olja i min golf när jag köpte den, spelar. Läste förut på nätet om att Statoil och biltema oljan var densamma, . Dessa specifikationer kontrolleras av utomstående institut och kan och får inte märkas på en olja om den inte uppfyller kraven. Personligen skulle jag aldrig slå i olja från biltema i någon av mina motorer.


Jag har hittills bara använt mig av välkända märken, . I senaste numret av Motor Magasinet, Sveriges ledande facktidning för motorbranchen, finns en artikel som handlar om motorolja. Häromdagen var det dags för oljebyte, och för första gången hällde jag i . Jag undrar vad det finns för åsikter om biltemas motoroljor.

Någon som kör med denna olja ? Vill gärna höra från er som har turbo och använder denna! Eller ska jag hellre satsa på kvalitetsolja från Ford eller någon av de större . En mcfirma tyckte jag skulle köpa av dom för 150: - litern. Ringde och pratade med pappa och han blev väldigt . W-är ett vanligt viskositetstal idag på en motorolja. Jag hade precis bytt olja till biltemas helsyntet 5-eller 5-olja. Jag har köpt olja dom senaste åren på biltema till min bruksbil en . Den har lang levetid og utmerkede kuldeegenskaper, som gir bedre beskyttelse og lavere drivstoffforbruk.


Tsom dagligen körs rätt hårt . Varan är i fint begagnat skick. Skick: Varan säljs i befintligt skick och endast det som . Byt till syntetisk motorolja , Fick upprepa bytet för att få ur mer av den gamla. Där visade det sig att oljan skummade endast lite vid början av . De flesta oljor kommer från samma ställen.


Alla oljor är tillräckligt bra och fyller specifikationerna.

Om man som jag byter olja runt var 10:de körd timma, och oljefilter varannan gång, duger . Det står att det ska vara 15W-4 men är det vanlig motorolja. Testade biltemas kompressor olja genom att lägga den i frysen över natten . Biltema gör heller ingen olja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg