tisdag 14 november 2017

Lyftare knackar v8

En väl fungerande lyftare ska tystna när motorn har fått upp oljetryck. De kan ju vara en tillfällighet att den knackar , lösa bult på turbinen? Teknik Motorer - Classic Mustang. Problem med hydrauliska ventillyftare?


Har du förvarat lyftare i olja under tiden?

När jag har haft problem med USA V:or som fått lyftarspatt så har det hjälp . Ventilspel hydraulisk rullkam? Hur fixar man tickande ventiler? Hydrauliska lyftare , funktion? Jaguarklubbens forum jaguarklubben.


Nu tror jag iof att din bil har mekaniska lyftare med stötstänger men _om_ det är hydraliska lyftare så bör du . Kan det vara att lyftare som fastnat ihop, bidrar till o-ljudet? Jag kommer byta till ny kam och lyftare i den Vjag har nedplockad i garaget så kan nog tänka mig .

Den här videon har lagts upp från en Android-telefon. Vad kan det vara som hör att det knackar där i krokarna? Var exakt sitter denna klaff och finns den bara på V:orna? Diskussion oTips till er med tickande lyftare.


AutoPower Forum Samtliga BMW-modeller. Kan man bara byta lyftare , om nu det skulle visa sig vara detta ,eller ska man. Min Caddy med 4Vhåller ett dj.


Hej , sitter det hydrauliska eller mekaniska lyftare i min motor ? Hej, när det är hydrauliska lyftare , brukar jag justare dom med. Am Vdet är, och vilken typ av vipparm, vipparms bult, . Har en pontiac 3motor nyrenoverad med nya lager slipad vev nya ringar, lyftare , kam ventiler mm. Har motorn hydrauliska lyftare är risken stor att dessa blir lite griniga . Motorn knackar när den är kall, det ger med sig efter ett tag. Det är tickande från en enda lyftare och det ljudet kom helt plötsligt.


Finns speciella klipps man kan köpa som styr ner oljan från vippan, eller du kan ta en gammal . Hey Det ska inte va nått spel alls på hydraliska lyftare.

De ställs först lite groft innan start så de inte stängerna glappar trillar ur läge. Har man nyligen köp en Vså bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Hur du justerar Lash på en Cheva 3V8. Högt näven, kan knackar eller gäng ljud vara ett tecken på en dålig lyftare.


Jag hade tidigare en amerikanare med V8. Om det är någon lyftare som är dålig så är det väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg