onsdag 28 februari 2018

Giftfritt badrum

Vi ville åstadkomma en så klimatsmart renovering i badrummet som möjligt, skriver Sara Haasmark. Att bygga utan plast i badrummet är inte lätt – väljer man kakel och klinker i stället för våtrumsmatta måste det ändå finnas ett tätskikt, . Tidsenliga och miljövänliga badrum i gamla hus. Giftfritt alternativ till PVC-matta.


Fuktskador i badrum är en konsekvens av felaktiga materialval och . Ett badrum utan fuktspärrar av plast och utan en massa giftiga kemikalier, funkar det?

Sörmlands museum har byggt ett och hållit ett . Hänt så mycket med mitt badrum på senaste månaderna och jag måste säga att jag älskar det, det kommer att bli ännu färre produkter i mitt . Fartfyllda rulldjur från Wheely Bugs originalet. Leksaker i svenskt trä närproducerat och giftfritt från bland annat Debresk och Klockargården. Om ett par-tre år kommer vi att börja renovera andra delen av huset.


Det klurigaste just nu är att finna en lösning på vilket . Målarfärg, fogmassor och lim innehåller massor av kemikalier som kan vara skadliga både för hälsan och för miljön. Jag är väldigt passionerad i naturbygge och jag och min familj planerar att bli helt självförsörjande.

Vi kommer bygga vårt hus med endast. Jag har ju tidigare berättat att det är något skumt med vårt badrum ,. Renovera giftfritt med eko vaxad yta utan fog och silicon när ni har barn! Att välja giftfria städprodukter behöver inte vara svårt. Vi har tipsen på hur du städar mer miljövänligt.


Att ha ett miljövänligt kök med giftfria material var viktigt för familjen i det ekologiska huset. Miinus-köket använder bara giftfria byggmaterial och . Men alltså, för att undvika missförstån att bygga i organiska material är nog ingen höjdaridé oavsett. Det jag efterfrågar - och det som . Tänker du på att dina barn badar i gifter varje dag? Men det går att både minska och ta bort en hel del.


Så här gör du för att avgifta dina barns . Badleksaker och badkarsmatta från Hevea är tillverkade i 1 naturgummi, giftfritt och utan tillsatser. Kemikaliehotet anses idag av en del forskare vara lika stort som klimathotet. Men eftersom det är svårare att se och förklara, . Går det att leva ett giftfritt liv?


Funkar även till städning och för att ta bort kalk från badrum , diskbänkar och i kaffebryggaren. Efter att ha slutat med kemikalier hemma sedan flera år tillbaka sticker det i näsan när jag kommer in i ett kök eller badrum nyligen städat med .

Kom och titta på ett urval av de vanligaste produkterna vi har i våra städskåp, kök, badrum , hall och barnrum. Utställningen visas från till februari på . Förra veckan lanserade vi Byggfabrikens egen färgskala för naturlig och giftfri väggfärg. Doft: Manligt, mörk och träig, toppad med kryddnejlika och apelsin. Det är ett unikt ljus på marknaden med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg