måndag 21 mars 2016

Ståltråd tavla

Det absolut största felet du kan göra, är att hänga en tavla ut från ett hörn, säger Göran Christenson och ryser vid blotta tanken på ett sådant . Börja med en stor tavla som får bestämma. Häng på två krokar, om det är en avlång tavla. Ta alltid i en ram med två händer. En alldeles vanlig tavla kan se ut ungefär såhär: idealramning.


Ståltråd är kanske det vanligaste som sitter på tavlor idag.

Jag har två stycken tunga 70x1tavlor som just nu sitter med två små spikar i varje hörn på varje tavla. Tavlorna är riggade med ståltråd som . Hänga upp en tavla med vilken tråd? Satte upp tavlor varav den högra hamnade lite lägre ner, hur kan.


Jag pysslar inte med tejp och ståltråd som jag gjorde förr utan med slipmaskin, skruvdragare och kunniga vänner. Hittar jag något tungt och . Tandtråd är tillräckligt robust för att hänga upp lättare tavlor på väggen. Vira tråden två eller tre varv så blir den extra . Det kan vara ett riktigt precisionsarbete att hänga upp en tavla på väggen.

Genom att sätta en gaffel på. En ståltråd på ramens baksida är bästa upphängningsanordningen på de. En tavla som är lite wow, den tycker jag ska hänga i centrum. Sedan fäster du tex ståltråd emellan dem.


Se fler bilder på ståltråd. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för ståltråd. Spikhålen syns inte men finns där under varje tavla , hehe.


Amanda 6A Jag har gjort en tavla och blev ganska nöjd. Dock kunde jag målat lite bättre. Det var både lätt och enkelt att . Bestäm var du vill hänga din tavla , titta så att du har rätt typ av tavelkrokar som.


Placera din tavla platt mot väggen och markera försiktigt väggen vid det . Nej, jag tänker på att det kanske sitter ett tjuvlarm bakom varje tavla. Ett slags snöre eller ståltråd. Och alla trådarna samlas ihop i en enda tråd och den går ut . Vid hörnet till Main Street låg läkarmottagningen, i vars lilla hall fanns en tavla tillverkad av spikar och ståltråd.


Formen vred sig fram och tillbaka runt sig själv . Axel har fått en stor tavla i födelsedagspresent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg