måndag 23 november 2015

Bygga bord av plank

DIY: Så bygger du ditt eget rustika matbord – som inte kostar. Verkligen superfina, men de kostar skjortan trots att de egentligen är enkla att bygga själv. Har man inga plankor som legat ute och blivit slitna så får man helt . Denna pin hittades av Susanna Hansen.


Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest.

Ett stort och generöst matbord av nya eller gamla plankor gör du enkelt och lätt på egen hand. Vi hittade en bra beskrivning Studio Karin . Samt dessa grova plank hade jag nog inte kunnat såga för hand. Vilket fint bord , precis ett sånt vi tänkt bygga ! Jag lät såga till riktigt breda plank i rätt längd på byggmarknaden.


Utseendet kommer bli ett härligt lantligt bord. Då var det dags att visa er hur jag gjorde då jag byggde mitt bord ! Vi köpte plankor med mm tjocklek och 2mm bredd.

Lär dig bygga ett fint och praktiskt plankbord med kryssben. Ernst lyckas som vanligt att hitta godbitar från saker som de flesta bara skulle avfärda som gammalt skräp. Med en bordsstomme av vinkeljärn . Som vanligt lyckas Ernst Kirchsteiger plocka fram sånt som folk vanligtvis avfärdar som gammalt skräp, och göra nya och vackra ting av det. Du kan du snickra ett rustikt och stadigt bord som också tål att stå utomhus året runt.


Bygg ett plankbord i toppklass! Drömmen om det ultimata matbordet kan. Vårt bord med mm plankor väger kg! Att bygga bord med kryssben är något som vi svenskar har gjort i århundraden. Den kan göras av en hel skiva, av plankor med tjockleken mm eller av . Här nedan visar bloggaren Anna visar hur hon gick tillväga för att bygga sitt.


Gjort av plank från min kusins ikulknuffade ladugård. Jag avgudar färgen på träet och är galet sugen på att bygga bord direkt. Vad för typ av plank har du använt till bordsskivan?


Till detta har jag ett gäng plankor som är 35mm tjocka, ca 2m långa och. Jag kan redan nu varna dig för att när det kommer till att bygga bord. Vårt matbord har Christian gjort av gamla golvplankor.

Har x antal överlopps golvplankor och har tänkt bygga ett liknande matsalsbord nån .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg