fredag 21 augusti 2015

Borret eller borren

Ett borr om det är skälva borret. Pissenkelt att veta om det skall var en eller ett. Heter det en borr eller ett borr?


Formen ett borr förekommer i fackkretsar, där man säger ett borr om borrstålet som man . Swedish term or phrase: borren vs. För min del säger jag definitivt ett borr om jag menar själva borret , den lilla grejen som du.

Det borret eller den borren ? Sån man har i en borr maskin alltså. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Det heter borren , även om man i vissa dialekter säger borret så är borren det korrekta. Där borta bredvid fräsen står borren.


Indragna rader ovanför strecket gäller en . Jag har läst mig till att detta kan hända om man borrar i sten eller. Om man tar lös borren på samma sätt som på en skruvdragare så är det . E-post eller telefon, Lösenord.

Böjningar: flera borr, det där borret , de där borren. HSS-märkningen anger att borret är tillverkat av metall av en hårdare kvalitet. Den funkar hur bra som helst om inte borren är helt slut. Torka av borret snabbt mot en tygbit, fortsätt borra. Sen får du borra en eller två centimeter och dra upp borret så att spånen.


Förutom att vålda på borren så skulle du kunna försöka få ut . Jag försökte i kväll, resultat borren blev rödglögdad. Skall jag köra sakta eller fort eller vad ? Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller. I hus från 60- och 70-talen är det vanligt med spånskiva eller. Finns inte funktionen, mät upp önskat djup på borren och markera med . Måste dock erkänna att ett borr eller borret låter redigt mysko i mina öron. Jag säger borren till både maskinen och järnpinnen som man . Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här: Om cookies och.


Eftersom borren är mycket vassa fick patienten besöka sjukvård och undersöktes på sjukhus. Borret fick opereras ut under narkos. Nej, det heter inte borren, det heter borret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg