torsdag 25 februari 2016

Trädgårdssoffa järn

Trädgårdssoffa , parkbänk, enkel sittbänk eller hammock? På BAUHAUS har vi alla varianter för alla önskemål. Denna pin hittades av Eva Wiinikka.


Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest. Klassisk klaffstol i svartmålat järn och oljad ek. Hos oss hittar du ett brett sortiment av trädgårdssoffor.

Enkelt sortering, snabb leverans och alltid ångerrätt. Bevakningspriset på 1EUR uppnåddes. Rygg delvis i trä med järndekor av sol. Jämför priser och läs recensioner på Utemöbler.


Sista tid för bud online: måndag juni . Handsnickrade möbler av historiska förlagor. Originalet till soffan kommer från en gård i Torsåker, Gästriklan där två bevarade. TRÄDGÅRDSSOFFA , järn , längd 99.


Vacker trädgårdssoffa i romantisk stil tillverkad helt i metall med avskav patinerad yta.

Hej, Säljer en äldre väldigt charmig soffa i järn med väldigt fina detaljer i smide Fin som den är men behöver göras iordning om man ska kunna . Antik trädgårdssoffa i Gjutjärn. De skall passa mot benkrys- sets höga bakben. Skruva ihop de tre benkryssen mot sitsen. Här kan behövas fyra händer för att hålla i och skruva samtidigt.


Njuta av livet utomhus med en klassisk trädgårdssoffa. Jag kommer ihåg att jag tog mat och en snaps och sen satte jag mig i en vit trädgårdssoffa med Karin. I den täta undervegetationen nedanför fönstret skymtade något av järn och hon drog undan grenarna och upptäckte en rostig trädgårdssoffa. I mitt hem i Skåne på 40- och 50-talet fanns en trädgårdssoffa , med två ben som båda var gjutna i järn och i form av en orm. Hej, Har en gammal trädgårdssoffa att renovera.


Ang färgbortagning på järn så skulle jag unvika att elda järnet det kan snabbt bli för varmt . Klicka på bilden för att komma till auktionen. Inomhus brukar de gamla järnföremålen klara sig . Jag skulle behöva lite hjälp att luska ut vem som gjort vår trädgårdssoffa. Metoden att gjuta i järn utvecklades i Kina före Kristi födelse.


Långt senare fann kunskapen vägen till Europa. Här är två som jag tycker att du kan slänga ett extra öga på om du är ute .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg