torsdag 14 januari 2016

Snäckskal granngården

Snäckskal är det perfekta valet för dina värphöns. Det är en ren naturprodukt vars huvudbeståndsdel är kalciumkarbonat, vilket ger starka äggskal. Vi har även värpfoder, snäckskal , foderkalk och mineraler för dina höns.


Handla online på granngården. Jag ger mina året om eftersom mina brukar lägga ägg i .

Kan man använda snäckskal som används som hönsfoder och säljs billigt på storsäck på tex granngården i akvariumet? Läste någonstans att man kunde höja PH´t i vattnet med krossade snäckskal som bla. Det där med snäckskal lät intressant. Krossat snäckskal finns ju på granngården och liknande men var det snäcklekare som det gällde är det knappast till nån hjälp.


Mer information om produkterna, se granngården. Du kan du prova snäckskal för höns. Granngården säljer i stället för tex. Foderkalk från granngården ca 70:- för 25kilo.

Jag använder också foderkalk från granngården. Jag mortlar dom till vaktlarna. Se till att de alltid har tillgång . Inlägg om snäckskal skrivna av Eivor. Den behöver blandas upp med snäckskal som också finns att köpa.


Mattias, snäckskal finns att köpa på granngården för en billig penning. Jag bara undrar om det inte går lika bra med äggskal från råa eller kokta ägg? Det finns lite olika metoder för att kalka brunnen men det vanligaste är att man köper kalk på tex.


Den erbjudna menyn kan vara enkel: Helt vete, hel havre, snäckskal , . Fodret heter Pytte Kalkon och finns att köpa på granngården. Därför är det bra om de får ett tillskott i form av snäckskal precis som hönsen behöver. Gustaf Schiller på granngården Kuröd sålt tusentals ton skalgrus till SJ.


Industriell utvinning av snäckskal till hönsfoder kom igång då Erik G Norlin . Jag har alltid haft fri tillgång på snäckskal till mina fåglar. Här på västkusten använde har man använt snäckskal som gödning i flera hundratals år. Jag köper krossat snäckskal på granngården där du .

Det borde kunna fungera som kalkavgivare även i . Hos oss hittar du hönsfoder för alla livets stadier - Startfoder och Värpfoder, samt snäckskal och tillbehör. Vi ger dem kravmärkt värpfoder, snäckskal och våra matrester. Jag sålde även snäckskal jag hittat på stranden i Tylösand till mamma, faster och flickorna i granngården. Första riktiga företaget Marie startade .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg