fredag 24 mars 2017

Bygga runt bord ritning

Och än en gång, mycket fint bord! Lika fin ritning som min :) . Ritning på fällbart runt bord ? Bygga eget runt matsalsbor av golv? Kom ju på att jag hade fått frågor om hur vi gjorde utemöblerna. Lånade bilder från Ikea för att visa vad vi använde, två benbockar till bordet och tre såna pallar .

Enkelt att bygga smidigt bord till balkongen. Såga efter markeringen så får du ett runt bord. Lägg den runda bordsskivan ovanpå . Nu efter någon vecka så insåg vi att detta bord var ju ett gigantiskt runt matbord och att skicka runt saker vid middagen va inte det lättaste. Ett stort och generöst matbord av nya eller gamla plankor gör du enkelt och lätt på egen hand.


Vi hittade en bra beskrivning Studio Karin Inredningsarkitekters . För att bygga en massiv topp runt bord , välj virke med den rakaste kanterna. Ernst lyckas som vanligt att hitta godbitar från saker som de flesta bara skulle avfärda som gammalt skräp. Med en bordsstomme av vinkeljärn .

Det finns gott om plats för sex personer runt vårt klassiska, spartanska matbord i limträ av ek. Då fick jag iden att bygga en dubbelvåningssäng. Jag har stått för idén och maken för ritning och utförande. Jag köpte ett runt bord , tallrikar i olika färger, kakellim, primer, fog samt ett rep att sätta runt kanten.


En romantisk trädgårdsbänk byggd runt ett träd snickrar du själv efter vår ritning. Välj mellan att låta den stå kvar året runt och att göra den så att . Behöver ett utebord så det bästa sättet att bygga ett. Istället för att hafsa på som vanligt utan ritningar så satte jag mig ner. Jag gjorde ett arbetsbord att ha utomhus året runt efter John Heisz.


Jag googlade på bilder när jag letade inspiration och hittade ett norrländskt snickeri som gjorde bord i den stilen. Ett vanligt fyrbent bord vickar nästan säkert när man sätter ut det i trädgården eller på. Notera att måtten ritas ut hela vägen runt benen.


Ett så här rejält och snyggt bord , som kan stå ute året om, får du. Detta bord snickras av trallvirke, som är gjort för att ligga ute året runt. Det du sparar på detta fantastiska bord kan du lägga på en riktig festmåltid med gott vin.


Väljer du ett ovalt bord i samma storlek så blir det lite mera plats för de som sitter på kortändorna. Utgå från följande tabell när du väljer storlek på ett runt bord. På Strömsö har vi några riktigt gamla och fina ekar.


Ekarna finns på en liten kulle mellan huset och stranden.

Runt en av ekarna har jag byggt . Kanske vill du också bygga ett bord ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg