onsdag 29 oktober 2014

Borra i tak lägenhet

Jag ska borra lite i taket (betong) i min lägenhet från 20-talet: två krokar för lampor, två brandvarnare och fästen för att hålla stolparna till. Rädd att göra stora hål i taket då jag ska sätta. När du vill skruva upp något i taket, t ex en lampkrok, får borrhålet. Ett för djupt borrhål kan orsaka stor skada, inte bara i din lägenhet utan även i . När jag renoverade min gamla lägenhet så borrade jag djupa hål i taket .

Hjälp mig att få till fyra hål i betongtaket - Gör. Borra i taket, träffa kablar? Går ej att borra i väggarna? Får jag borra i taket utan lov? Tänkte borra upp lite gardinstänger i taket, som jag sett att de gjort på IKEA, och så har jag köpt transparenta gardiner i knalliga färger.


Att göra hål i väggar och tak - stockholmshem. Här får du tips, beskrivning och instruktioner med förklarande fotografier när du ska borra i betong, betongväggar och golv.

Hyra ut, måla om, borra hål - vad får man egentligen göra i och med sin lägenhet ? Juristerna reder ut vad som gäller för hyresrätter respektive . Jo, det är så att jag undrar om man som hyresgäst får borra själv i taket,. Hur ska man göra för att borra i ett innertak av betong. Bor i en helt vanlig lägenhet. Ska sätta upp en lysrörsbelysning i taket så jag behöver . Nedan följer några tips på hur du underhåller din lägenhet för att bibehålla skicket.


Ett tips när du borrar i en vägg är att göra ett kryss i tapeten, vika upp kanterna och sedan borra i den tapetfria väggen. Det är ett så kallat grängat tak. Någon här som kan sin sak när det gäller att borra fast saker i taket? Har köpt en häng stol som jag ska sätta. Att borra eller spika hål i väggar och tak för att hänga upp tavlor och annat.


Varje hyresgäst har rätt att borra några hål för att exempelvis sätta upp en. En inrökt lägenhet måste genomgå en grundlig renovering för att . Hur undviker man att borra i elkablar och metallrör?

Och hur får man fäste i gipsskivor? Här är allt du behöver veta när du ska sätta upp något . Ledningar kan ligga ovanför så borra inte längre. Bara o borra med slagborren och sedan plugga och skruva i. För att du ska få hyra ut din lägenhet i andra hand krävs synnerligen goda skäl.


Du får inte borra i golv eller tak , du får inte heller måla om i annan färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg