onsdag 23 augusti 2017

Få tyst på tickande ventiler

Produkten rengör ventilerna men även klibbiga ventilskaft . Har man fått tyst på de knackande tryckarna så har man sparat sig en. Hur fixar man tickande ventiler ? Tjockare helsyntet motorolja? Det är nämligen en ventil som tickar väldigt skarpt.

Finns det något medel man kan slå i oljan för att få tyst på en ventil eller åtminstone tysta ner . Bästa oljan för en sliten motor? Lämplig olja till tickande motor? Får kolla upp vad man kan få tryckare för i tyskland då.


Jag har använt CRCs invändig motortvätt, brukar ge grymt resultat på tickande ventiler. I med ny olja och filter och motorn är tyst igen. Diskussion oTips till er med tickande lyftare.


Omega och som ska hjälpa mot tickande ventiler , säljs på Mekonomen.

Det gör at man inte behöver så tjock syntetolja för att få samma . Byte av hyudraliska ventiltryckare - en handfull. Tickande ljud från motorn 335? Problem med hydrauliska ventillyftare? Nja back ventil vet jag inte om dom har , låter lite för mycke , men det finns.


Då får dom i sig luft eller smuts och är generellt svåra att få tyst igen. Dom som jag känner som har inte gjort detta slutade med tickande lyftare. Men när man hör ett framträdande tickande ljud från ventilerna vid.


Ville bara få fram att ventiler ska ticka hörbart på tomgång för då är där ventilspel. Hejsan nu är det såhär att jag har ett tickande från motorn sånär som allti och det är då troligast slitna ventillyftare. Det är inte bara i början utan även efter att . Engine Cleaning Flush eller vad det nu heter för att få tyst på . Men jag vet inte om det låter för mycket , jag menar ventiler låter ju lite alltid. Men pliiis håll liv i tråden så vi kan få detta utrett.


Jag har en tickande ventil på XJS:en och hade tänkt mig att få. Jag vet flera som provat detta och fått knäpp tyst på sina tickande lyftare. Men jag justerade de som glappade och sedan är det tyst , och motorn.

Fick ett tips av en bilmek att använda en oljetillsats för att få bort tickande ljud från lyftare. Jag köpte och hälde i och vips så vart det tyst. Topparna är lätt portade med nya bronsstyrningar och nya ventiler med större.


Har lagt en gullfibermatta mot insugsplåten för att få bort ev. Kanske behöver komma upp i ännu högre temperaturer för att det ska bli tyst ? Om du har några ventiler som tickar kan du mycket väl också ha . Går era 8T motorer nästan helt tyst eller, med huven öppen? Det tickande ( låtersom en ventil ) från högra sidan är en klassiker på RS har jag förståt. Att bara tvätta och få bilen fuskvaxad är fantastiskt tycker jag! Jag har också hört att qaker state och mobil olja i vissa fall kan få tyst på bilar med tickande ventil tryckare o lyftare som körts på billig skräp . Då lyftarna kostar en slant tänkte jag testa att få dem ultraljudstvättade.


Dom är ju hydrauliska och skall ju bara tajta till spelet mellan kam och ventil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg