torsdag 16 juli 2015

Grovsalt mot ogräs

Minns att någon har rekommenderat grovsalt mot ogräs. Exempelvis kirskål i rabatterna och ogräs mellan plattorna. Ett bra tips för att undvika att gräsmattesvålarna växer in mot pallkragar och . Jag använder grovsalt och strör ut i grusgångarna mot ogräset, när det ska till att regna1.


Oh, vips så är det bara att kratta bort dött ogräs ! Ogräs i rabatter och trädgård vill vi alla slippa.

Och giftiga kemikalier är ingen bra idé av miljöskäl. Här får du enkla tips på hur du bli av med . Så less att dra ogräs i gruset. Jag har en väldigt låg mur, snarare sockel, ut mot gatan. Hur bli av med ogräset i grusad infart?


Bästa metoden mot ogräs i grus. Vi strödde ut grovsalt och vattnade ner det i gruset. Vi kokade vatten och hällde .

Men jag gjorde det en solig dag. Jag funderar över hur jag ska få bort allt ogräs i min grusgång, koka vatten kan jag inte göra i evigheter. Salt eller ättika använder jag på ”styck- ogräs ”, tex maskrosor i gräsmattan eller . Eftersom jag har både småbarn och katt vill. Hur får man bäst bort ogräs mellan stenplattor?


Tips för att få bort ogräs på grusgång! JPG,ow:68pt:sevendays. Har en påse vägsalt stående där hemma, fungerar det att använda mot ogräs i gångar och på . Höll länge på med både ättika och grovsalt men då kommer det nytt hela.


Så här dödar man ogräs – med naturliga metoder som inte tar död på dina blommor. Jag har hört att man kan bekämpa gräs och ogräs på en grusuppfart med. Salt fungerar använd gärna grovsalt men det fungerar också med . För några år sedan lade vi nytt grus på gården och fixade kantstenar mellan gräsmattan och stenarna. Nu har tyvärr ogräset spridit sig och vi har fullt med . Det finns olika sätt att bekämpa ogräs.


Här är bästa tipsen på att ta bort ogräs mellan stenplattorna. Få en grön gräsmatta utan mossa och ogräs.

Mossmedel och ogräsmedel hjälper dig bekämpa mossa och ogräs. Köp medel mot mossa och ogräs direkt online . Diesel - funkar garanterat men inte helt vänligt mot naturen 2. Användning av kemiska bekämpningsmedel mot svamp och ogräs på. Har ni några bra tips, gärna billiga också, till.


Vattna INNAN om det är snustorrt, men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg