fredag 22 maj 2015

Stort salladsfat

Salladsfat med blandad sallad som är gott tillbehör till det mesta. Lägg upp på en del av ett stort serveringsfat. Jag serverar ofta salladsfat där var och en väljer själv vad de vill piffa till sin tallrik med.


Det krävs egenligen inte så mycket recept till att göra salladsfat. Använd hälften av kärnorna i maten och dekorera med ett halvt äpple på ett stort salladsfat eller varför inte en dessert.

På bilden har jag dukat fram . Strö över valnötterna och smula över osten. Blanda samman ingredienserna till dressingen. Duka fram ett salladsfat med krispig isbergssalla färgrika paprikor och söt tomat på bordet.


Toppa eventuellt med mumsiga jordnötter och låt sedan dina gäster . Salladen kan antingen läggas upp på ett stort salladsfat eller göras som färdiga portioner på tallrikar. En baguette kan vara gott till.

In kom nämligen ett stort salladsfat. Sallad är inte min grej och fatet innehöll för mig obekanta beståndsdelar. Inte heller L var riktigt säker på . Fördela salladsbla gurka, tomat och skinka på assietter eller stort salladsfat. Lägg på de marinerade kronärtskockor och oliver på faten.


Lyxigt salladsfat med färdiggrillad kyckling port. Kronfågel färdiggrillad kyckling. Vispa samman dressingen och häll.


Lägg ihop salladen: Ta fram ett stort salladsfat eller serva portionsvis, varva bulgur, machésalla gurka, valnötter, klickar av hummus, rödbetsfalafel och . Dela potatisen i bitar och fördela över salladen. Jag erkänner villigt att jag . Ett stort grattis pickipicki till ett välförtjänt matbloggspris! Stort salladsfat från Mateus).


Ingen sås till detta utan bara saft från grillad citron räcker! Och underläggen som ni ser är .

Lägg äggen överst och strö över kapris och gräslök . Personalen var väldigt trevlig och väntan var inte lång trots ganska många gäster. Till middagen blev det pasta bolognese, raw pizza och ett stort salladsfat med en krämig ärtpesto. Det rustika är så skönt, passar bra till frukt o grönt ! Jag gjorde ett stort salladsfat med fyllda tomater med kycklingröra. Det blev en mycket lyckad måltid.


Vad behöver man: st kycklingfileer . Smått och stort , kallt eller varmt, vardag eller fest. Jag nöjer mig inte med att vi redan har temuggar, skålar och ett stort salladsfat som vi använder ständigt och jämt. Känslan i vackert hantverk är oslagbar och jag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg