torsdag 12 februari 2015

Rutlim biltema

MS-polymer som limmar starkt och med bestående elasticitet på nästan alla . Finns det något på biltema jag kan använda? Slog till på mekonomens rutlim , nöp direkt! Söker ett silikon liknande material som används.


Vindrutetätning från biltema?

Limma polycarbonatrutor, går det? Biltema har rut-tätning, går den att limma rutan med? PL2- mkt stark rörlig fog, . Men sen när ni ska limma dit den igen så måste ni ha rutlim , kostar allt.


Ett rutlim funkar bra, jag har själv rönt goda framgångar med Biltemas. Borde inte vara helt åt skogen för ändamålet. Limmet måste flexa när det är torrt säger jag!

TÄTNINGSMASSA - SIKAFLEX-291I. Rutlim blir ju också väldigt starkt utan att bli stenhårt (och därmed spricka). Finns speciellt rutlim , har själv köpt på biltema förut ialf. Användarvisningsbild Antevante: Fler än 500 . Rutlim från bilglasmästare har jag använt tidigare för att fylla ut håligheter i gummibussningar. Jag köpte rutlim för bilglas på biltema.


Här la jag ett rutlim , DaCar WF-x, i några vackra kluttar och . Så jag köpte en sugkoppsbackspegel för kr på biltema och satte dit. Annars kan man använda vanligt rut lim om man tejpar upp allting . Jag har själv lekt med tanken på rut-lim (som används till bilar) eller. Det kalles for noe så enkelt som rutlim det.


Rutlim har jag provat och det fungerar ska man använda silikon så måste man ha en. Ort: Vellinge Medlemsnummer: 141. Fyll i det du har Christian med rutlim , finns på biltema.


Jag åkte till slut hem med ett gäng försänkta M6x2 täcklock, rutlim. Ett budget knep är att fylla ihåligheten i bussningen med smältlim eller rutlim.

Men det går lika bra med rutlim. Men köp inte det på biltema Det är för tunt. Ps kom ut med bilder på bilen.


Olssons i Ellös har lagerförda reservdelar till ett 50-tal traktormärken och maskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg