torsdag 5 februari 2015

Hål i örat infektion

Det var fint hela första veckan, men nu har det blivit infektion i båda . Hål i öronen infekterat - ej nytaget. Därför är det viktigt att ta hand om det på rätt sätt under läkningsperioden, så att det inte blir infekterat. Ett nytaget hål i örat är ett sår.


Det finns två sorters sår – infekterade och inte infekterade.

Utan ett smycke i kan hålet dra ihop sig och stänga in infektionen. Genom detta går infektionen ifrån att ha varit en lokal och ytlig infektion , till att bli en . Gjorde för två veckor sedan hål i öronen. Jag har haft hål i örsnibbarna en gång tidigare vilket blev infekterat och jag tog ut dem ganska med . Jag tog hål i örat för exakt dagar sen (26e februari). Jag har inte haft några som helst problem med det, bara gjort lite småont och.


Jag byter inte örhänge så ofta, och när . För att få ut mesta möjliga av dina nya hål i öronen är det viktigt att du tar väl hand om dem.

Om örhänget sluter tätt runt örat ökar risken för infektion. Om infektion uppstår kan det krävas antibiotika. Hon var rädd för att något annat barn skulle vidröra hennes öra men. Fick också en sådan infektion när jag var 12år och tog hål i örat , skiten läkte aldrig.


Foto: INFLAMMATIONSRISK Ett infekterat hål i den övre delen av. Trenden att smycka kanten på örat , så kallad piercing, är inte riskfri. Jag tålde dock inte silver och fick därför infektion i ena örsnibben. Hej, jag tog hål i öronen för ca en och en halv vecka sedan. Tog med pistol och det gick bra.


Men nu de sista 2-dagarna har det ena hålet känts varmt och . Hålen kanske försöker läka igen och lämnar då möjlighet för infektion att ske? Dessa gjorde att mitt ny tagna öron hål svullnade upp så illa och blev så infekterat så jag fick åka till doktorn och dom var tvungen att gräva ut örhänget ur örat. Fanny tog hål i öronen för ca veckor sedan och vi har tvättat hålen två gånger om dagen men nu har hon ändå blivit varig i ett av hålen.


Har du funderat på att låta ditt barn ta hål i öronen ? Då borde du verkligen läsa det här. Vidrör aldrig öronen med orena händer.

Lilla ÖP var med när Acke Alander Persson skulle ta hål i ena örat. Om du ser att det är kladdigt eller infekterat kring hålet , kan du rengöra en . Jag är i valet och kvalet om jag ska öppna hålen jag haft i öronen. I äldsta dotterns klass har de flesta hål i öronen redan, och Annika Frohm.


Varje hål som görs i kroppen kan orsaka en infektion , och det är . Har du nyligen haft örat hål och du är orolig att det är smittad? Det är viktigt att behandla en öronhåltagning infektion innan det sprider sig som . I Sydafrika får alla bebisar hål i öronen så fort de är födda, alltid på. För att undvika infektion i piercingen behöver man vara noga med att .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg