fredag 25 maj 2018

Ta bort mossa på sjöstensplattor

Stålborste dröjer en evighet och med högtrycken har jag mossa. Mossa bort mellan stenplattor ? Du kan använda fogsand som peeling mot stenplattorna för att få bort smuts. Har sjöstensplattor och på skuggsidan har mossan fått fäste. Testat med högtrycken men inte mycket händer :O Fler förslag på hur man får bort.


Högtryckstvätta betongplattor utan stänk?

Järnsulfat på sjöstensplattor ? Rengöra sjöstensplattor - Sporthoj. Vi har en liten uteplats med sjöstensplattor. Dessa plattor har blivit fula pga all mossa som växer på dem. Har någon nåt tips på hur jag får dem . Jag har denna helgen och även förra hållit på att ta bort mossa på betongplattor och stenar med brorsans högtryckstvätt.


Men man kan relativt lätt få bort mossan med . Så här rengör du effektivt dina stenplattor.

Men det finns en effektiv metod att ta bort alltihop – utan att skada dina stenplattor. Här hittar ni användartips för hur du rengör dina mossiga stenplattor på effektivaste sätt. Du kan ta bort och blockera cookies från den här sidan, men delar av. Eftersom mossa inte bara bildar ett tjockt lager på stenplattor , utan även stannar . Hur ska jag göra för att få bort gammal mossa som sitter fast i mina stenplattor ? Våra sjöstensplattor är FULLA av mossa , vilken verkar omöjlig att få bort.


Jag fick mossa på vår entrétrappa efter att ha högtryckat bort mossa på. Denna filmen visar hur du enkelt och effektivt tvättar dina stenplattor. Bästa sättet att få bort mossa från plattor och trätrallar på uteplatsen.


Få bort mossa och alger på och mellan plattor. Ett riktigt algmedel som fungerar på stenplattor , uppfarter, stenmurar och fasader. Hitta återförsäljare att köpa medel online på nätet för att ta bort mossa på stenplattor. Den kan tyckas len och oskuldsfull vid första anblick, men att ta bort mossa är många gånger ett gissel.


På den här sidan finner du mossbekämpning som . Gör då så här: Ta bort den eller de stenar som ligger ojämnt. Vatten och sand samt en styv borste kan få bort både smuts, alger, mossa och lav. Att hitta ett perfekt redskap mot ogräs mellan stenplattor är verkligen inte lätt.

Ta reda på hur du tar bort mossa och alger utan problem med en högtryckstvätt. Läs här om hur du kan ta bort löv och smuts från takrännan med en . Precis som att man ej vill ha mossan i gräset så är det trist då den breder ut sig över trädgårdens stenplattor. Lycka till med ströandet om du väljer att ta kampen mot ogräset ! De få stenplattor jag har, har jag bestämt mig för att låta mossan växa in .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg