onsdag 10 maj 2017

Täta hål i badrum

Det är dags att kasta ut badkaret från badrummet och montera upp en. Hej Jag håller på och byter ut ett duschset hemma och där den gamla stången satt är det nu två stycken hål på ca 7mm i diameter. Många småfel i badrummet kan du fixa själv – vi guidar dig här. Hål på våtrumsmattan kan orsaka dyrbara fuktskador i väggarna.


Silikon (sika) används permanent till att täta genomföringar på båtar under vattenlinjen. Där borde det vara värre än i ett badrum på väggen kan .

Om jag borrar hål så skadar jag väl tätskiktet och riskerar . BadruFår jag göra hål i väggen? Borra aldrig hål i väggen, särskilt inte i våtzoner. Den uppmaningen får alla som behöver skruva upp något i badrummet. Skruven drar med sig tätmassan som hamnar på spetsen istället för att täta hålet.


Fråga: Kan man laga hål i badrummets tätskikt? Täta hål i badrum eller ute eller dyl. Ska jag foga en spricka eller t.

Kakeldaxgruppen visar hur du lagar en trasig kakelplatta, vilken utrustning som behövs och vad är viktigt. Renoveringen av badrum kräver att du är en riktigt duktig hemmafixare – och noggrann. Så fort man gör hål bryts tätskiktet och därför bör man i man möjligaste mån. Ska måla om i min nya lägenhet och på hallväggen finns ett jättestort fult hål , ungefär lika stort som en. Sedan är det fula borrhål i kakelfogarna i badrummet.


Har tagit bort ett skåp och fått små hål i kaklet. Ska ha ett badkar där så jag måste ha något bra att täta med. Tänk på att täta alla hål i våtrumsväggarna på ett fackmannamässigt sätt. Klantskallarna har borrat tre centimeter stora hål rakt igenom väggen, från hennes badrum in till min lägenhet. Täta eventuella hål i kakel, klinkers, väggar och platsmatta, så att fukt inte kan . Det är lätt att dra sig för att göra reparationer i kaklade våtrum eftersom det är mycket som står på spel.


Men görs arbetet på rätt sätt så går det fint att både byta. Våra silikonprodukter och fogmassor kan du använda för att skydda och täta. Reparerar sprickor och hål på t. Hål i ytskiktet i badrum ska aldrig tillåtas då fukt vandrar in den vägen.


Täta noga med silicon och ta inte upp hål i onödan. Undvik spegelväggar och dylikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg