måndag 22 maj 2017

Göra rent balkongen betong

Att hålla rent och tvätta betong är ganska enkelt men här är några saker du bör. Betonggolv behöver slipas vilket du kan göra på egen hand med hjälp av en . Passa på att skura balkongen tidigt på våren med skurborste och såpa och ev. Vad ni borde göra är att lägga trevliga trasmattor över betongen och sedan . Hur skulle ni gå tillväga om ni ska göra rent ett betonggolv ? Fråga Experten: Rengöra inglasat golv?

Jag har en stor inglasad balkong med betonggolv. Golvet har slipats och därefter behandlats med vattenglas, vilket gav en fin och hård yta. Min balkong mitt i stan är snuskig, så snuskig att jag knappt. Men fråga du, om de inte gör nåt rent så hade jag nog följt . Jag skulle vilja göra i ordning min nya, fina balkong dit jag ska flytta men tycker att det kalla. Tror även det kan bli svårt att hålla rent ordentligt.


Det är främst två bovar som vanpryder dina trädgårdsplattor av betong och lägger sordin på stämningen när sommaren ska avnjutas på din stenaltan: ALGER är . Balkongskivan är tillverkad av fiberarmerad betong och limmade på.

Rent generellt gäller att vid all åverkan på en balkong , t ex borrning för att sätta upp en blomampel, upphör garantin att gälla. Vill du ändå göra det så fråga TBO om en . På balkongen så växer det alger (tror jag). Om balkongen är kaklad eller bara enkel betong så kan mossa eller alger har bosatt. Det är mycket trevligare att sitta på en skinande ren balkong.


För att göra det riktigt hemtrevligt, bör du dekorera din balkong med ett urval av olika växter. Har ett slitet balkonggolv i betong som jag nu ska få färg och roller av. Om det bildas imma på plastpåsen eller betongen blir mörkare under. Gör så här för att bli kvitt både osynliga sporer och synliga alger.


Tvätta eller borsta sedan rent och fyll badet med friskt vatten. Stenplattor, betong , granit och allt trä kan förlora sin släta yta, och det är illa – för då får . Balkonger och uteplatser har inte fått någon tillsyn under lång tid. Vad göra med rostfläckar, vädrets inverkan på mark, trädgårdsmöbler och persienner eller. Söker ett lättskött golv som enkelt kan torkas rent utan att plockas bort.


Har inglasad balkong med betonggolv. Med bara betong , fix och klinker så finns det ingen mat utan det krävs . Jag tycker att golvet på min balkong är så fult.

Ge mig råd vad jag ska göra ! Målade ytor på betong utomhus slits ofta mycket på grund av skor som går, . För balkong , altan och loftgång är det viktigt att välja rätt utlagningsmaterial,. När beläggningen härdat kan betongen andas, dvs innestående fukt i .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg