onsdag 16 november 2016

Måla kakel

Det går utmärkt att måla på kakel – ett enkelt och billigt sätt att förnya köket! Kolla in våra instruktioner steg-för-steg. Gamla, fula kakelplattor kan förvandlas lätt förvandlas med hjälp av lite färg. VIDEO: Du kan gott måla om de gamla kakelplattorna i ditt badrum, men det är långtifrån all färg som kan användas.


Det är enkelt att förnya kakel eller respatexplattor med JOTUN. Det är lika enkelt som att måla andra väggar, så länge du börjar med ett lager .

Så går du tillväga, steg för steg, när du vill fräscha upp gammalt kakel genom att måla det. Idag tänkte jag visa er resultatet på målning av kaklet i vårt nya kök. Lite konstigt kanske ni tycker, men det går alldeles utmärkt.


Lätt att bara måla över ett gammalt felfritt kakel som bara skulle fräshas upp med ny färg. Mycket bra resulat och sparade pengar istället för att byta ut hela kaklet . Att måla om kakel är så mycket enklare än du tror! Beskrivning och bilder hittar du på: atilio.


Det finns flera nackdelar med att måla kakel badrum.

Vi kommer ta upp några saker som förhoppningsvis gör att du tänker om och gör allt . Har en liten fudnering - någon här som målat kakel innan? Jag har bara sett bilder på nätet och där ser det riktigt bra ut, . Tja, va igår och tittade på en lägenhet jag ska antagligen flytta till strax. Angelica undrade om det går att måla på kakel. Svaret på denna fråga är JA.


Börja med att tvätta kaklet med målartvätt. Måla på kakel – Såhär gjorde jag! Nu äntligen ska jag visa er hur jag gick till väga för att måla om kaklet i köket. Jag började med att rengöra . Få inspiration och se hur andra gjort i vår bildbank från badrumsrenoveringar hos vanliga svenska hem.


Just nu är jag på Monki och är smakråd åt HR, hon har ingen vinterjacka. Igår kväll satt jag igång med kaklet, jag hann lägga grundfärgen . Har någon utav er målat och vad tyckte ni efteråt? För att minimera risken för vattenskador är det mycket viktigt att alltid följa instruktionerna för målning av våtrum.


Tänk också på att du inte bör måla över kakel. Här hittar du frågor som vi fått in gällande kakel och inredning i badrum.

Kan jag måla mitt mönstrade kakel vitt? Kan man lägga kakel på kakel ? Men kanske visste du inte att det går att måla kakel och klinker. Visst går det att måla på kakel med en komp. Lackfärg men det är lite pyssel.


Ett bättre alternativ tycker jag är att köpa till exempel vit kontaktplast på metervara . Jag undrar om man kan måla på kaklet man har i köket? Ett av de billigaste och enklaste sätten att göra om i köket utan att dra . Nedan visas de lediga studentlägenheterna som finns just nu. För att göra en intresseanmälan till en studentlägenhet måste du först .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg