fredag 19 juni 2015

Jäshink jula

Halvgenomskinlig och livsmedelsgodkänd hink med tryckt literskala och bärhandtag. Finns i två utföranden, en helt vanlig utan hål för tappkran och en med borrat hål för att montera vår tappkran vit. Liters jäshink i livsmedelklassad vit plast.


Tätslutande lock med en bussning för jäsrör, jäsröret ingår ej. Modell 30l jäshink fast mindre.

Jag har inte plats för en liters jäshink , utan skulle behöva en på ca. Mindre jäskärl (Sida 1) — Utrustning. Planer på ny utrustning, kommentarer? Koka i jäshink (Sida 1) — Utrustning. Efter vörtkoket häller jag över den kokheta vörten på en jäshink som jag sen stänger till.


Min jäskyl som visar de praktiska JULA -hinkarna. En helt makalöst bra plastslev att röra om med. Den fungerar precis som en vanlig plastlev, där du får veva i förslagsvis en hink, runt, runt, runt och fortsätta så .

Förutom att jästen inte gillar det kommer din jäshink att suga in luft från. Låt detta svalna och häll det sedan på en tom jäshink. Det tog inte särskilt lång stund innan jag befann mig i bilen på väg till Jula.


Detta är min år gamla jäshink. Denna smarta och smidiga jäshink är graderad i 1-litersintervall. Jula har också någon variant. Jäshink (kan köpas på ÖB), PGW.


Hittade idag en perfekt hink att jäsa mindre satser i. Du kan ju använda prisolrör från . Innehåller st 30-liters jäshink , hävert, jäsrör, jäsningsmätare ( Öchslemeter), ölkapsyler och en enkel kapsylapparat för påsättning av kronkapsyler. Vid överförning från jäshink till Primningshinken tar jag helt enklelt loss flaskfyllaren. FerMonster l (Onödigt dyr, vanlig jäshink är nästan mer praktisk ), . Läs mer på sida eller på jula. Annars rekommenderar jag en party cooler från netonet för Rymmer en moddad 30liters jäshink och tempen kan ställas mellan 0° till 16°. Om det är samma som Hoprocket Kör med liters jäshink i den.


Set med ihopfällbart bord och två bänkar 8kronor, Jula. Håller inte och försäkringen är inte värd.

L jäshink i vit plast av livsmedelskvalitet. Blanda ner rabarberna, fyll på med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg