torsdag 14 juni 2018

Måla möbler med väggfärg

Jag har målat nån liten tavelram nån gång med väggfärg , men det blit. Jag fick rådet att absolut inte måla möbler med takfärg eller väggfärg. Funkar matt väggfärg som grundfärg på trä?


Ni som målar möbler vita, vilken färg använder ni ? Jag fick en skvätt väggfärg över efter att ha målat bonusens rum och det lär inte räcka till ett nytt rum. Minsta sonen har däremot en tv möbel .

Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap. Vi håller på att måla om lite och vill gärna ha ett par IKEA- möbler i exakt samma ton som väggarna. Vi vill måla lite furumöbler vita, kan tänkte mig att det nu är någon sorts olja på möblerna.


Kan vi använda lite överbliven väggfärg. Grunda med väggfärg , toppa med lackfärg? Saker fastnar på mina egen målade möbler ! Kolla in vår guide i sju enkla steg!

Jag har gått många frågor hur jag gör och vilken målarfärg jag använder när jag målar om mina möbler …. Här är de vanligaste misstagen när det kommer till valet av väggfärg – och tipsen. Ett annat smart knep är att måla utvalda trädetaljer i en dov kulör. En reptålig helmatt väggfärg där naglarna inte ger några spår. Det är lätt att häpna inför skillnaden. Ja, det var en utmaning att hitta rätt mix, säger Martin.


Här får du tips och råd hur du gör när du ska måla om din IKEA-möbel på bästa. Praktiska möbler med slitstark yta av laminat, men som efter att du målat om . Väggfärg av högsta kvalitet för alla typer av väggytor inomhus hittar du på denna sida. Upptäck din favoritkulör hos Alcro Färg.


Färg utvecklade för målning och dekoration av snickerier, dörrar, fönster, möbler och detaljer. Här hittar du väggfärg av högsta kvalitet för omålade, tidigare målade eller tapetserade väggar inomhus. Se dig omkring där hemma – har du några möbler som skulle må bra av ett lager färg?


I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen. Magnetisk färg som kan övermålas med Landora väggfärg , griffelfärg och lackfärg med. MDF-, spån- eller fanérskiva samt lister, dörrkarmar, möbler och andra snickerier.


Färgen är enkel att måla med och ger en sidenmatt finish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg