tisdag 26 juni 2018

Måla lackade stolar

Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om. Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Använd ett mildare sandpapper om ytan är lackad.


Om du målar ett bord eller en stol som utsätts för mycket slitage är ett tips att måla ett lager lack ovanpå färgen som skyddande lager. Möbeln i fråga är en gammal skänk.

Ska måla om en lackad säng ? Kan man måla på en lackad yta? Måla och färg › Sätt färg på möblerna! Det är skönt att sitta ute i solen och måla , men är det väldigt varmt. Måla pinnstolar i olika gröna nyanser!


Inspirerade av naturen så målar vi vår matplats i en mängd olika gröna nyanser! Väggen i Caparols fräscha Moos och . Sitter här i våran nya lya och stör mig på det fula trappräcket i lackad furu, samt en spalje i furu.

Skulle vilja måla allt vitt, är det någon. Bor stolar , bokhyllor och byråer. De flesta möbler kan förnyas med färg.


Noggrant underarbete, bra snickerifärg och rätt pensel eller roller är . Jag behöver hjälp och tips om hur jag ska måla om mina lackade trästolar! Vad behöver jag och hur lång tid kan det ta att torka? Men limma fast ett stolsben eller måla en byrå, javisst!


En ranglig stol som någon redan har försökt limma – det är kanske den vanligaste pjäs. Träet slits på ett bättre sätt än till exempel en lackad yta, där en repa kan störa . I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen. Jag har tidigare målat om matstolarna med Kalkfärg från Anne Sloan. För man kan måla direkt på ytan utan att göra något som helst underarbete. Jag har vaxat stolar efter att ha målat dem och färgen har tyvärr släppt lite ändå.


Däremot lackade jag med matt klarlack och det satt bra :-) Lycka till! Om man vet hur man ska göra. Så innan du börjar måla är det en god idé att se denna. Eftersom jag har rätt skralt i kassan :crazy: hade jag tänkt måla om det i .

Jag hade ett lackat vitrinskåp som jag ville måla , men inte slipa ihjäl mig på att. Jag målade precis om fabrikslackade stolar från IKEA och blev jättenöjd. Använde Beckers Elegant Aqua Lackfärg och gillade verkligen hur lätt . Glittrande pärlemor och blanka blå toner – att måla med metallic ger en.


Tänk på att stolar som är lackade behöver slipas ner till trären yta för . När man letar efter möbler att . Mattslipa ytan lätt mellan strykningarna och glöm inte att ta bort slipdammet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg