fredag 27 april 2018

Byta blandare bostadsrätt

I badrummet är det tillåtet att låta en av styrelsen godkänd rörmokare byta ut radiatorn mot en. Det är så att jag har kontaktat vaktmästaren för att jag vill byta blandare i min lägenhet( bostadsrätt ). Frågade då hur jag skulle göra. Renovera kök, vad får man göra? Räcker det att stänga ballofixventilen vid byte av.


Får man byta blandare själv?

Dolt fel (?) i bostadsrätt ? Undantaget är där fläkten ingår i ventilationssystemet, där får du inte byta den ytan . Duschblandaren sönder i bostadsrätt Bosta hem och trädgård. Och får man byta blandare utan att vara certifierad fackman. Byta vattenkran, ingen ballofix. En medlem i vår förening skulle byta köksblandare själv.


Föreningen resonerar att det är oansvarigt att försöka byta blandare. Jag bor i bostadsrätt och har under 5-månader haft råttor som kommit upp i ett hål i mitt kök.

Som jag förstått så har man rätt att arbeta med rör som det finns ballofixer på, att tex byta blandare borde inte vara något problem? Bo i Bostadsrätt - Vad äger jag - Rättigheter och skyldigheter- Underhållsansvar-. Bostadsrättsinnehavaren svarar för blandare , kranar, vattenlås, bottenventil i. Jag kan införskaffa en ny blandare själv om det behövs men ni får gärna fixa en till ett bra pris. Byt er köksblandare på rätt sätt med oss. Välj blandare med olika funktioner som mjukstängande, energisparfunktion och begränsat varmvattenflöde.


Endast blandare av hög kvalitet får monteras i våra lägenheter eftersom vi har. OMBYGGNADER inom DIN BOSTADSRÄTT. Det är OK att flytta golvbrunnen och byta den mot en modernare, godkänd brunn. Att ha bostadsrätt innebär inte att man äger lägenheten. Till exempel så står du för kostnaden för byte av packning i blandare, byte av blandare , ytliga stopp i . Kortfattat innebär det här att du som ägare av en bostadsrätt eller ett hus får dra av.


Byte av blandare , byte av kranar och andra mindre VVS-arbeten, som till . Då detta inte hjälpte blev vi tvungna att byta ut både blandare och delar av. Då det gäller köp av bostadsrätt gäller Köplagen, då bostadsrätt. WC, packningar och ventiler.


Tvättställ samt vattenlås till tvättställ.

Du äger inte en bostadsrätt utan du äger en del av bostadsrättsföreningen och. Om du som medlem vill byta ut delar där föreningen delvis ansvarar för underhållet – till exempel tvättställ med blandare – bör du ha styrelsens godkännande. Att tänka på om du ska renovera eller förändra något i din bostadsrätt. Du måste alltid stänga av vattnet när du ska byta kran, blandare eller annat arbete med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg