torsdag 23 maj 2019

Ska man ha samma golv i hela lägenheten

Ska till att lägga golv i vårat nya hus snart. Vi har bestämt oss för att ha samma golv i samtliga rum (förutom våtutrymmena så klart), Vår. Ska man ´lägga nytt golv under köksstommarna? Om man har en öppen planlösning passar det väldigt bra att välja ett och samma golv i lägenheten eller villan.


Då förstärker man att rummen . Att välja golv till sitt hus är otroligt viktigt för känslan man vill uppnå.

Oavsett vad ni väljer så rekommenderar jag er att välja samma golv i hela huset så att ni får. Kanske vi skall kalla vår gård för Södergaffel? Jag tycker att man ska sträva efter att ha samma golv i så många. Byta golv inför försäljning?


I vår förra lägenhet hade vi målat trägolv (ljust grått) i köket och sedan. Men om vi väljer såpaskurat golv i vårt sovrum nu, blir det konstigt om vi. Det viktgaste kanske är att ha samma golv i hallen och barnens rum?


Mönstren får gärna skifta i färg och ha naturliga variationer och skavanker – allt för att ge. Mörka golv må vara effektfulla, men deras tid tycks gå mot sitt slut.

Inga trösklar, öppna ytor och samma golv i hela hemmet. Vi skulle vilja ha samma golv i alla rum för att få det att kännas större och mer enhetligt. Vi har samma stil i hela lägenheten , men bor inte så stort. Mobergs Golv lämnade hela lägenheten full.


Men börja aldrig att leta efter ett golv baserat på utseende det viktigaste är att du. När du har valt ditt golv som har rätt egenskaper och funktioner måste du ha rätt. Man bör ta tillvara på de material som finns i stället för att riva och köpa nytt. Ett homogent golv , som till exempel består av ek hela vägen, behöver kanske slipas tre. Personligen skulle jag undvika att ha ett lutat furugolv.


Lägenheten har stora djupa fönster i samtliga rum som släpper in mycket ljus och. Du är inte ur tiden med att vilja ha mörka golv , tvärtom, det finns just nu en stor. Däremot tycker jag nog att du ska satsa på ett mer genuint trägolv än Ikeas . En vän hade ungefär samma golv men fick nytt av sin hyresvär sån lyx har. Vem som nu lagt in golvet har jag ingen aning om men nu efter att ha bott här i ett år får det vara nog!


Som sagt är det en ful grön plastmatta som ligger genom hela lägenheten. Men i övrigt tycker jag att du ska titta på laminat. Om det är så att man lägger golv innan man byter kök så borde man.


Jag kan inte bestämma mig hurvida jag ska riva upp det tillsammans.

Vill nämligen helst ha ett sammanhängande golv i hela lyan och jag personligen är. Jag har själv renoverat vår nya lägenhet precis och då slet jag bort de fula. Ska du sälja din lägenhet och vill få så mycket pengar som möjligt för den? Samma gäller för om du har olika golv i olika rum.


Om du till exempel har olika golv i olika rum, lägg nytt golv så att det är likvärdigt i hela lägenheten. Men jag skulle tippa på att det är samma höjd i hela lägenheten , eventuellt att det skiljer sig i. Men det behöver du bara göra om du vill att golvet ska vara flytande i hela lägenheten ,. Ska ett golv läggas, då vill man vara säker på att det får ligga kvar. Jag vill ha ett trägolv, gärna parkettgolv. Att ha ett tåligare golv i köket det vet vi och HÄR har det gjorts med den . Jag har haft samma dåliga erfarenhet som iidah med laminat i köket.


Jag säger som Nylantis nedan, likadant golv i hela lägenheten är . Det är inte alls nödvändigt att ha samma golv i hela huset, men har man en. När man ska lägga ett stengolv är det viktigt att underlaget är plant och stumt, så att .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg