onsdag 8 augusti 2018

Tickande ventiler varm motor

När bilen är varm så tickar motorn. DIREKT så gick min mycke tystare (mindre tickande ). Tjena har en volvo ssom tickar när motorn är varm. Vt tickande lyftare, farligt?


Lämplig olja till tickande motor?

Jag har använt CRCs invändig motortvätt, brukar ge grymt resultat på tickande ventiler. Jag har ett tickande ljud från motorn när den blir varm. Och vilken olja vill en gammal motor ha, syntet, mineral, och det där med w. Brukar börja med att den blinkar eller tänds vid tomgång och varm motor.


Men eftersom toppen är renoverad med nya tryckare så lär det . BMW-diskussion: Tips till er med tickande lyftare. Diskussion oTips till er med tickande lyftare. Omega och som ska hjälpa mot tickande ventiler , säljs på Mekonomen.

En motor ska inte behöva börja ticka nämnvärt strax innan service,. Tickar motorn när den blir varm , byt till en tjockare olja. BMW 330i e- tickande ventiler när motorn. Tickande ljud vid kall motor , fel?


Man brukar säga att tickande ventiler är glada ventiler. Hur mycket tick är normalt på en Bmotor ? Men när motorn är kall så tickar de inget bara när den blir varm. Någon som Har något tipps på vad de kan va? Brukar försvinna efter en tid då motorn har blivit varm. Det här med helsyntet olja är bra om man har en motor som inte är sliten,å då menar.


Jag har haft en bil med motsvarande tickande ventiler. Hej, Som titeln lyder, vad kan tickande (felställda) ventiler få för. Ta först reda på om ventilerna ska justeras med varm eller kall motor. Wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate till min Citroen Cmed V6- motor. Gick bort till min kärra, startade upp den och lät den gå lite varm.


Topparna är lätt portade med nya bronsstyrningar och nya ventiler med.

Knackande ljud i varm motor (Felet hittat). Men borde man inte hört högre tickande etc. Det tickar än mer när den är kall, men när den blivit varm så är det ej lika. Många lever i tron att en motor med kamkedja i stället för rem är.


Det är så här fick motor ras så min Seat Inca med AEE motor. Bänka hojen men mer som att. Motor eller förgasarproblem? Sportster bludrar och sen dör när den blir varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg