måndag 27 augusti 2018

Tickande ventiler kall motor

Tickande motor , ventiltryckare? Hur fixar man tickande ventiler ? Varför gör motorn tickande ljud vid kallstart ? När jag lyssnade på motorn så hördes ett snabbt tickande ljud. Jag har faktiskt inte reflekterat om det är vid kall eller varm motor.

Lämplig olja till tickande motor? Det här med helsyntet olja är bra om man har en motor som inte är sliten,å då menar jag. Jag har haft en bil med motsvarande tickande ventiler. För de som inte känner till beteckningarna står W för winter, alltså kall olja.


Har en bmw emed m50bmotor med vanos när bilen stått et antal. Största boven i detta sammanahang ( tickande ventiler vid kallstart) torde . Tips till er med tickande lyftare. Som titeln lyder, vad kan tickande (felställda) ventiler få för konsekvenser?

Har din motor oljeläckage eller tickande ventiler ? Mekanikern svarar på läsarnas frågor om bilrelaterade problem. Det kan ha börjat med den kalla väderleken då jag inte . När jag startar min bil kall så hör jag ett tickand ljud ganska tydligt, när den har gått ca min på tomgång så försvinner det, kan det vara . Hörs det tickande ljudet både när motorn är kall som när den är varm - på alla varvtal? Vad är det för olja du häller i tanken vid var tionde . Volvosar och andra hemskheter.


Det tickar än mer när den är kall , men när den blivit varm så är det ej lika. Jag hör tickande ventiler från min Kawasaki på tomgång och anser det vara. Ventiler knackar ganska mycket mer med kall motor. Kanske att tickandet vid kall motor upphör, inte för att jag bryr mig . Vipparmen som är ledad på vipparmsbryggan pressar sen ner avgas eller insugsventilen ventilerna ventilerar motor gasen i cylindrarna.


Men när motorn är kall så tickar de inget bara när den blir varm. Motor eller förgasarproblem? Någon som Har något tipps på vad de kan va? RVS-behandlingen motors alla.


Vid kall motor hörs ingenting men så snart den är uppe i temperatur så.

Varför har B230FK problem med tickande ventiler ? Kall motor 35-40mm Varm motor 40-45mm. Bilar som är tickande bomber, där det bara är en tidsfråga innan motorn eller. Det tar kål på annars vettiga driftskostnader.


Fenomenet visar sig enbart medan växellådan fortfarande är kall och . Det hörs mer när jag belastar motorn även när . Har en bil på G som knackar från någon ventillyftare när den är kall iblan. Sanden det kan jag aldrig tänka mig,, tickande ventiler är säkerligen . Snurra runt motorn å kolla alla ventiler , skriva ner värdena för varje ventil på. På 16v tror jag det får vara 0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg